När du inte vill- gör tvärt om!!

On August 6, 2008, in Generelt, by Katarina

DSC00041 

Motivation bortblåst.

Siktades senast nånstans i Kina springandes på en friidrottsarena…

Men jag sprang ikapp den jäkeln.

Har haft tusen ursäkter för att inte snöra på mig löpskorna. I lördags hade jag inget val annat än att hoppa i dem, dra i snoddarna och ta mig springandes i mål. Sen skulle jag springa långpass igen. Söndagen kom och gick. Ingen löpning. Måndag och tisdag kom och gick. Ingen löpning. Så idag gjorde jag tvärt om. Tänkte kort istället för långt. 2x2000m + 3x1000m plus lite upp och nerjogg. Det är en baggis, klara man på dryga timmen. Å jädrar i min lilla låda vad det gick! 8.14 min på första tvåtusingen. Alldeles för snabbt så klart, men jag behövde blåsa rent rören. Befriad och lättad genomförde jag resterande intervaller i 4.30 fart.

När motivationen tryter har man många val för att hitta tillbaka till den igen:
Vänta in den – kan funka om man är sliten, toppad nertävlad
Använda milt tvång- för att komma igång igen
Inte förhandla- bara handla.

Idag var det handling och milt tvång i rätt blandning. Och vilken dundercoctail det blev!!

Övrig träning idag blev det här, FA1 A 003.

Just do it.

Tagged with:  

7 Responses to “När du inte vill- gör tvärt om!!”

  1. Anders says:

    Det är rätt, låt inte huvudet bestämma då blir bara kroppen lat. Men jeezez vilket fart!! Jag försökte mig själv på några löpsteg ute i en norrbottnisk granskog i dag, men i stort sett allt under midjan strejkade redan efter 200 meter så jag la ner. Istället hamnade jag i mål på flickor 99s fotbollsträning och jag har så ont i kroppen nu att jag ångrar min snyggaste räddning (mitt lag förlorade ju ändå).

  2. Du är ju galen tjejen, vilket tempo! Jag tränar mest kakätning här i norrland och jag börjar bli riktigt vass!

  3. Katarina says:

    Anders, HALLÅ… VILA!!! Gör nu inget förhastat. När du superkompenserat detta är du grym. Vad gör man inte för snygga räddningar, stilpoäng?

    Anna, efter dina strapatser behövs mycket kakor!! Annars försvinner du, lilla ärtan snärtan:)

    Norrland verkar vara the shit:) Välkomna hem till Skauneland!

  4. Karin says:

    Alla sätt är bra utom de dåliga. I ditt fall verkar det dessutom vara riktigt bra, vilka farter! Härligt!
    Kanske behövde du ett brejk för att landa rent mentalt också? Hoppas du känner löplängtan och löparglädje igen, you go girl!
    kram
    Karin

  5. Katarina says:

    Snabbaste, snyggaste Karin, ja det var riktigt härligt att blåsa på och från både den ena och andra :) Kanske inte det optimala att gå ut så hårt men jag behövde det mentalt. Nu kör jag vidare och hoppas att det löpsuget kan ta mig till en hyffsad tid i september på 21,1 km. Det behöver inte bli pers, bara det känns bra och stabilt genom loppet.
    KRAM

  6. Marina says:

    Duktiga du! Ja, ibland är det sååååå tungt att släpa sig ut, men känslan när man kommer hem igen är oslagbar. Då undrar man hur man ens kunde tveka på att sticka ut. Tja, ja inte alltid… men om passet är hyfsat lyckat iaf!

  7. Katarina says:

    Nä, man ångrar ju aldrig ett genomfört pass :)
    Läste något om “belutsmuskeln”. Den måste vara allra viktigast att träna oavsett idrott!!

Leave a Reply