Easy come, easy go.

On July 6, 2012, in Generelt, by Katarina

Bild0620

Jag rullar igen.

Men inte bara rullar.

Tog ett strategiskt riktigt beslut att plocka in löpningen som en komponent igen eftersom det är tidseffektiv träning som dessutom är lätt att packa med sig på resa. 90 minuter löpning är ett ganska långt pass, på cykel ska 40 av dessa ägnas åt att trängas med bussar och bilar in och ut ur stan.

Löpningen är kravlös 0ch klocklös i dagsläget, men det finns ändå ett långsiktigt mål och många delmål på vägen. Mitt första delmål är 60 minuters sammanhängande löpning. För mig som inte stötbelastat mina ben på snart ett år är det rätt tufft i dagsläget.
Men jag är en god bit på väg!

För det är sådan jag är.

Och det är så jag vill ha det, jag VILL ställa det man kan  kalla “krav” på mig själv.  Upplever det mer som en riktningsbeskrivning.

“HÄR är jag idag, HIT vill jag”

Fysisk aktivitet är en del av mig. Men jag har också insett att jag är grymt lat av naturen.
Vardagsmotion är det tråkigaste jag vet, därför har jag accepterat att mål och måluppfyllelse är mitt  sätt att hålla mig i rörelse.

Kroppen behöver ständigt utmanas för att blir starkare och uthålligare.

Längre.
Mindre vila.
Högre tempo.

Och när träningen uteblir pga längre vila eller sjukdom så sker det omvända, den anpassar sig efter de lägre kraven.

Det som går snabbt att träna upp försvinner också snabbt, längre tid tar det för styrka och uthållighet att försämras.

Efter en riktigt risig månad är detta extra tydligt.
Inga problem att dra iväg på ett 4h pass, men fart och klipp finns inte där.

Det jag tänker idag, gör jag imorgon, och i framtiden är det vad jag blir…

 

 

 

3 Responses to “Easy come, easy go.”

  1. Daniel says:

    Lycka till med löpningen nu!
    Diggar din målmedvetenhet som inspirerar! Tack för du delar med dig!
    Kram!

  2. Härligt med löpning igen! Kämpa på!

  3. Katarina says:

    Alltså, vi pratar nog inte löpning egentligen. Än.
    Inte snyggt, inte snabbt, inte skönt :)

Leave a Reply